[ Eelmine ]  [ Järgmine ]

 
 
 

B. KIIRMALE

B1 Kiirpartii on niisugune, kus kõik käigud tuleb teha kindlaksmääratud 15 - 60 minutilise aja jooksul või nii, et määratud aeg ja 60-kordne lisand kokku moodustavad 15 - 60 minutit.

B2 Mängus juhindutakse FIDE malekoodeksist, välja arvatud siis, kui esmatähtsad on järgmised kiir- male reeglid.

B3 Mängijatel pole vaja käike üles kirjutada.

B4 Kui kumbki mängija on sooritanud kolm käiku, ei võeta vastu mingeid taotlusi seoses malendite vale asendi, malelaua paigutuse ja kellanäitudega. Kui kuninga ja lipu asend on ära vahetatud, pole vangerdus sellise kuningaga lubatud.

B5
Kohtunik peab langetama otsuse vastavalt artiklile 4 (käigu tegemine) ainult siis, kui üks või mõlemad mängijad paluvad tal seda teha.

B6 Määrustevastane käik on sooritatud, kui vastasmängija kell on käivitatud. Vastasmängijal on seejärel õigus väita enne oma käigu tegemist, et mängija on sooritanud määrustevastase käigu. Alles pärast sellist taotlust teeb kohtunik otsuse. Siiski sekkub kohtunik võimaluse korral, kui mõlemad kuningad on tules või kui etturi muundumine ei ole lõpetatud.

B7 Nooleke loetakse langenuks, kui mängija on esitanud selle kohta põhjendatud taotluse. Kohtunik peab hoiduma märku andmast, et nooleke on langenud.

B8 Võidu taotlemiseks vastasmängija ajaületuse tõttu peab mängija seiskama mõlemad kellad ja pöörduma kohtuniku poole. Et taotlus oleks edukas, peab taotleja nooleke olema langemata ja vastasmängija nooleke langenud, kui kellad seisatakse.

B9 Kui mõlemad noolekesed on langenud, lõpeb partii viigiga.