Liepajas Rokade, 11.-14.08.

Erileht    Pildid

Põhiturniiril osales 14 maletajat, millest 8 olid kutsutud ja 6 pääses sinna eelturniirilt - kutsutud olid Loek van Wely (Holland), Alexander Khalifman (Venemaa), Jaan Ehlvest (Eesti), Kaido Külaots (Eesti), Daniel Fridman (Läti), Edvins Kengis (Läti) ja Aloyzas Kveinys (Leedu). Kuna poolakas Pawel Blehm ei saanud tulla, siis sai tema asemel kutse ka lätlane Normunds Miezis.

Lahtisel turniiril osales 154 maletajat. Pärast 7 vooru juhtisid 6 punktiga Ilmars Starostits (Läti), Arturs Neiksans (Läti), Meelis Kanep (Eesti), Vladimirs Sveshnikov (Läti) ja Evgeny Sveshnikov (Läti). Nemad said edasi ka põhiturniirile, lisaks pääses sinna 5.5 punktiga ja parima koefitsiendiga Verners Putka (Läti). Lahtisel turniiril mängiti kokku 11 vooru ja lõppjärjestuseks jäi 1.-4. Darius Zagorskis (Leedu), Arnolds Luckans (Läti), Vaidas Sakalauskas (Leedu) ja Sergejs Klimakovs (Läti) 8.5p. Tabel

Põhiturniiri võitis väga kindlalt mänginud Loek van Wely kogudes lõpuks 11 punkti 13-st, kaotamata seejuures ühtegi partiid. Teine oli 9.5 punktiga Daniel Fridman, 3.-5. Ilmars Starostits, Alexander Khalifman ja Edvins Kengis (7.5p). Lätlastele võib seda turniiri pidada väga edukaks. Eestlaste tulemusteks oli Jaan Ehlvesti 7. koht (6.5p), Kaido Külaots jagas 9.-10. kohta 5.5 punktiga ja Meelis Kanep 11.-13. kohta 5 punktiga. Teise päeva esimeses voorus hilines van Wely u. 10 minutit partiile Külaotsa vastu...

Põhiturniiri teisel päeval mängiti 7 vooru, kuid sellest hoolimata peeti õhtul veel 144 osavõtjaga välkturniir. mängiti 13 vooru. Turniiri võitis 11 punktiga leedukas Vaidas Sakalauskas. Teine oli 10.5 punktiga Jaan Ehlvest ja 3.-7. kohta jagasid 9.5 punktiga Loek van Wely, Edvins Kengis, Vadim Daskevics, Ilmars Starostits ja Kaido Külaots. Meelis Kanep jagas 8.5 punktiga 13.-19. kohta. Korraldajate poolt oli väga suureks näpuveaks Kaido Külaotsa nimekirjast välja jätmine, mille tõttu jäi Külaots esimeses voorus vabaks ja sellega rikuti ära tema koefitsient auhinnarahade jagamisel. Tabel

Põhapäeva õhtul toimus Läti ja Leedu maavõistlus 100 laual. Läti võitis 54.5 - 45.5. Esimesel laual võitis Sarunas Sulskis (Leedu) Daniel Fridmani. Edasi järgnes 16 viiki. Tabel (doc).

Mängusaalis oli kokku 7 tööalast arvutit, neist kolm Eesti meeskonna oma. Läti IT-meeskond töötas kiirelt ja professionaalselt. Turniiri ülevaated, tulemused ja pildid läksid otse kodulehele ja nii voorust vooru. Küll aga võib miinuseks lugeda nende kodulehe viiteid. Kuna ülevaated ja tekst olid ainult lätikeelsed, siis oleks võinud viited tabelitele ja paaridele olla eraldi välja toodud ja seda rohkem rahvusvahelistes sõnades (nt lisatuna vooru numbrid jne). Kõike linke läbi lapates võis aga otsitava ikkagi kätte saada. Veidi kummaline oli ka turniiri ajakava, kus põhiturniiri ja lahtise turniiri voorud lõppesid ja algasid eriaegadel, mille tõttu lava peal mänginud suurmeistrid olid sunnitud mängima kohati väga suure müra taustal. Kuigi festivalil toimus kokku üsna palju üritusi, oli negatiivne tagasiside vast veel see, et maletajatel jäi väga vähe aega jälgida huvitavat põhiturniiri, millelt kolm lauda kanti otse üle ka ekraanidele (ja internetti).

Põhiturniiri kolm partiid kanti otse ka internetti. Kokkuvõttes õnnestus ülekannetest u 85 %. Mõned partiid ebaõnnestusid erinevatel põhjustel, esimesel päeval enamasti tarkvara vigade tõttu. Edasi kulges asi üsna ladusalt. Kiirmale ülekannetes on üheks suuremaks probleemiks olukorrad, kus käike tehakse liialt kiiresti, eriti kui vastane jõuab oma käigu enne ära teha kui mängija ise käia, s.t. vastase käik salvestatakse enne kui mängija käik. Ka sellel turniiril juhtus paar korda niimoodi, mille tõttu Eesti Maleliidu lehel võis neis partiides näha üsna kummalist pilti (kuid programmi täiendamine ei ole raske ja tulevikus saab ka need olukorrad kuidagi ära lahendada). Probleemsed on ka situatsioonid, kus mängija paneb oma nupu ruudule maha ja mõtleb siis ümber ja viib nupu teise kohta (samas, kui käik juba salvestati ja mõni elektroonilise malelaua tarkvara ei suuda seda enam lennult parandada, siis jääb ülekanne lihtsalt sellesse positsiooni pidama).

Ilmselt esines ka olukordi, kus internetis võis näha, kuidas seis vahepeal automaatselt tagasi ettepoole keris ja siis jälle tagasi läks. Tegemist oli normaalse olukorraga, sest mängu näitamiseks internetis kasutati mitut programmi, mis kõik kasutasid oma teatud intervalli faili salvestamiseks ja üleslaadimiseks ning teatud juhtudel hakkasid nad üksteist segama, kuid seda siiski harva. Kuna Eesti meeskonna arvutid olid kõik ülekannetega hõivatud ja vooru vaheajad lühikesed, siis ei saanud ka reaalajas tulemusi ja partiisi kodulehele panna.